Lean Startup jest zbiorem zasad umożliwiających spojrzenie na startup w zupełnie innej formie. Zasady umożliwiają odpowiedzi na pytania:
> Dla kogo tworzymy produkt/usługę?
> Jak odbiorcy reagują na produkt/usługę?
> Co można zmienić, poprawić w kreowanym produkcie/usłudze?
> W którym kierunku mogę dalej rozwijać startup?
Tak w skrócie można przedstawić ideę Lean Startup.
Metoda promuje innowacyjność, poprzez budowanie wartości skupiając się na opinii klientów.
Przy całym procesie tworzenia produktu i rozwoju firmy metodami Lean Startup należy pamiętać o tym, że każdy wykonany krok musi być dla nas lekcją. Lekcją tego, w jaki sposób i w którym kierunku kierować swoje działania. Istotne jest określanie krótkoterminowych celów oraz ich sprawna realizacja.
Metodyka działania
Zbuduj
1. Sformułuj hipotezę
2. Określ kryteria ewaluacji
3. Stwórz produkt/usługę
Zmierz
1. Zweryfikuj opinie odbiorców
2. Zmierz zachowania
3. Zbieraj metryki
Ucz się i wyciągaj wnioski
1. Na ile udało się zweryfikować hipotezę?
2. Jaki będzie kolejny cel?
3. Powtórz działania od początku
Twórcą Lean Startup jest Eric Ries. Filary filozofii Lean Startup powstały dzięki japońskim inżynierom w latach osiemdziesiątych XX wieku.